BERANI NAK IKUT??

Wednesday, February 24, 2010

GUGUGAGA~


I'M BACK !!!

tak senonoh en? heee..inilah ropanye aku di zaman
bertatih..helo?? bertatih la sangat..dengar sini ok..mak
aku cite (of course la kan..harapkan aku ke nak ingat?)
ahaha..ok dah..mak aku cite aku start jalan mase umo
13 bulan (tapaham plis kenape mesti tigebelas jugak??)
fine la..setahon sebulan la..ngehngehngeh..bapak cepat!!
wowowo..ha..bukan jalan je cepat..mulot pun cepat bercakap!
alahai..walaupon maseh dengan botol susu..aku anak lembu
ok?? heee..mase lahirkan aku, mak aku kene operate..
anak sulong kan..takmo kua ikot pintu..nak kua ikot tingkap..
eheh..so aku dibesarkan dengan susu nespray! wuwuwu.. T_T"
kenape? ala..kene ke cite? dah..tak payahla..skip! next!
eh jap..nak tau tak pangai burok aku yang swit??
(muntah sekarang!) ahaha..dulu bile bangon dari tido je
aku akan heret napkin yang aku dah pakai tu bawak
pegi bilek air..swit en? ha..kalau napkin kering, kire ok la..
tapi kalau basah?? dah abehla satu umah aku heret.. =)))
sangat berdikari..very good..eheh..sape nak puji kan?
hmm..dan kedegilan aku sangatlah taboleh blah dari
kecik kan..jalan cepat..mulot pon potpetpotpet..ha kau..
dulu dok kampung..kalau aku pegi kedai..chop! ni lagi
satu cite riak..wahaha..umo empat tahun dah disuruh
pegi kedai..(haish..mak aku ni..tak risau ke aku diculik??)
selalu aku hafal je barang-barang yang mak aku pesan..
ha..berlagak..tak penah tulis kat kertas ok..hins hins..
yela..budak kecik kan otak still fresh..ecece..nak kaver
riak tadi..dan jangan tatau yang sepanjang jalan aku pegi
kedai, sume mak limah, kak tijah, nek esah aku tegor!
ahaha..kau jangan nak peramah sangat boleh? haih..
nak tau lagi satu cite best? pegi kedai dahla pakai napkin
boleng macam tu je..(chomot gile kau azreen) mase balek
penah sekali tu kene kejar dengan angsa!! wuaaaaaa!
mak cite (nak jugak sebot), walaupon aku lari sekuat hati
tapi barang-barang yang beli tu aku pegang kuat tak lepas..
adeh..taboleh imagine plis..sampai sekarang dah besau
ni pun aku takot angsa ok..heeee~ benci angsa! benci benci!
iklan jap..aku anak seorang asekar ok..kalau nak tau tali
pinggang asekar yang warne hijau tu (takkan biru kan)
banyak kali jugakla tumpang tenggek kat badan aku ni..
berbirat la..jalur-jalur gemilang di serata alam..eheh..
kedegilan melampau yang tak dapat dihentikan dengan
kata-kata lembut..ha..padanla muka kau..kecik-kecik lagi
dah kene belasah..no wonder la aku sangat taf sekarang..
ahaha..ok fine..mane de..satu cite degil taboleh blah ialah
umo empat tahun dah mengamok nak pegi sekolah!!
(hm..ni cite life begins at four years old ke? baru sedar)
beliv it or not? beliv la plis..adeh..kalau dah kata nak pegi,
memang sangat-sangat nak pegi..mak kata belom boleh..
aku tanya balek, kenape taboleh? orang lain boleh? ha..
jawab banyak sangat..pang! kenela pelempang..ahaha..
best en? tapi mase kecik aku memang suke membace..
sangat muskil kenape dah besau aku tak suke buku..pelik.
hm..pastu kalau pegi umah orang..orang tengah buat kueh ke,
nampak macam sedap je en..macam teringin je..macam nak je..
eheh..tapi aku tak mintak ok..tau malu lak..tau tak ape aku
buat? aku akan cakap, 'macam sedap kan kueh tu?'
haha..pastu makcik tu akan tanyela kan..'nak ke? nah amek'
eheh..tak mintak..tak mintak..sumpah tak mintak..kan? kan?
gheeee~ ni la sikit-sikit cerite mase aku kecik..sume orang
pun ade nostalgia sendiri kan? dulu aku selalu mengeloh
kenapelah aku dilahirkan dari keluarga susah..tak macam
orang lain..nak ape sume boleh dapat..tapi bila dah besar ni
aku sangat bersyukur sebab keluarga yang susah la banyak
mengajar erti sabar, erti usaha, erti rendah diri, erti ikhlas..
kalau tak, mesti sume pun aku tak reti nak buat sendiri..
kan? tak salah muhasabah diri sebelom tidor.. =)))


ni gamba umo empat tahun..eheh..rambot dah macam
topi keledar tu kenape? seb baek ayah aku tak
rekrutkan rambot aku..ahaha..tapi tu bukan ayah aku ok..
tu kawan baek ayah..asekar jugakla..sangat baek ok..
hm..dah taboleh patah balek zaman dulu kan?
kenangan jela yang tinggal..kalau boleh patah balek,
aku tanak jadi anak yang degil boleh? eheh..tibe-tibe..
ok dah..abih dah story telling sebelom tido..
ngantok tak? ah..tak ngantok pon sile la tido..

GUDNITE EVERYBODY !!!





4 comments:

Hujan said...

hahahha...ko dr dulu mmg dah comot pun..hahha....pakai lampin mcm iklan pampers...haha...gudnite makcik...miss u laaa

babybrandedwear said...

lampin dier bukan kemas pun..longgar2 lagi..hehehe..leh teropong..kahkahkah..

BonekadalamChermin said...

wuwuwuwu

makcik hujan: sampai sekarang pun maseh chomot ok? itu adalah identiti..jangan tiru plis!
notakaki: i miss u too!!!i miss ur sate kajang!

makcik handmade: weh.hang kuang jag!!masa aku pakai napkin hang takdak lagi..cheh!

yanmaneee said...

kd 12
nike cortez women
cheap nfl jerseys
off white hoodie
supreme hoodie
nike huarache
moncler outlet
balenciaga sneakers
yeezy 700
bape hoodie