BERANI NAK IKUT??

Friday, March 5, 2010

KAFEIN!



ha..tau tak ape bende tu?? itu ialah penutop tin nescafe..
alah..yang tin kurus-kurus selalu jual kat seven eleven tu..
paling aku suke nescafe latte tapi kalau takde, mocha pun ok..
gambau kat atas tu ialah hasil aku kumpol dari isnin sampai
khamis..so maknenye..sehari sama dengan satu tin.. T_T"
dulu aku sangat menjauhi segale jenis kopi..in fact memang
aku tak minom pun kopi pekat..kopi o tu..sebab kalau
minom konfem..lime..empat..tige..dua...saket kepale!!!
wuwuwu..tapi lately aku dah jadi addicted lak..nescafe
ni kire agak mild la en..thats why faveret aku ialah latte..
dia banyak susu..daripade kopi..ha..kesahnye kan..
sebab antara satu kesan pengambilan kafein ni ialah
dia akan menyebabkan mengganggu corak tido dan
juge akan mengakibatkan degupan jantong bertambah
cepat..ni sebab-sebab utama la..yang lain-lain tu sila
buat pencarian dan pembacaan sendiri yer..eheh..
so kalau kite tafsirkan in reverse pengambilan kafein
ini secara tidak langsong akan menyebabkan kite tidak
mengantok dan juge akan mengaktifkan segala sistem
badan sebab jantong berdegup dengan cepat dan konfem
darah juge dipam dengan tidak menyempat-nyempat..
perghhh..kalaulah chegu bio dengan chegu kimia aku
dulu boleh menerangkan dan membuat perbandingan
dengan kehidupan sekeliling macam ni..aku yakin aku
takkan dapat tujoh untuk dua-dua subjek tu mase spm...
ahaha..kamon! aku memang bodoh sains nak buat
macamane kan? haih..ha kau dah kemane ni?? adeh..
ok fine..sebab aku addicted ialah apabila keje opis
memerlukan kudrat aku yang luar biase..huhu..kalau
boleh pinjam tangan-tangan orang yang tak busy tu,
nak aje aku install and plug in kan..eceh..dah macam
robocop la plak..so esok bos takde..dah berangkat ke
china untuk presentkan tiga layout design tu..walaweiii..
esok adalah hari yang sangat indah dalam hidup aku!
ahaha..ahaha..ha..belom ape-ape dah suke..gheee~
dan..Alhamdulillah..penantian aku untuk satu jawapan
telahpun berakhir..hmm..nak tau ape? ala..benda tak
best pun..tapi yang pasti aku sangat menerima dengan
hati yang tenang..kalau dia bukan ditakdirkan untuk kita,
buatlah macamanapun takkan kemana kan? hidup kena
diteruskan..sebab kita masih bernyawa..tak sedeh??
haih..memangla sedeh..abis tu kalau asek hari-hari
pikir sedeh, sedeh, sedeh..kesianla kat diri sendiri en?
sebab aku boleh menerime maka Allah uji aku dengan
dugaan ni kan? kalau aku taboleh terime konfem aku
dah gila! ahaha..haih..lepas satu, satu..serius..antara
penyumbang sebab kepada pengambilan kafein jugela
ni! so macamane ni azreen?? hehe..suke je buat-buat
cemas dan tanye diri sendiri..jap..jap..meh angkat
tangan same-same..doa jom..

" Ya Allah..sesungguhnya aku sangat berpuas hati
dengan keputusan ini..terima kasih juge kerana
telah mengabulkan doaku agar penderitaan yang
ditanggung tidak lama..aku yakin dengan setiap
ketentuanMu..pasti akan ada hikmah disebalik
semuanya..aku sangat redha..setiap pertemuan
dan juga perpisahan semuanya dengan keizinanMu..
Kau temukan kami pada khamis malam jumaat,
dan Kau pisahkan juga pada hari yang sama..
still i feel blessed even it makes me sad..
jika ini yang terbaik untukku..aku bersyukur..
sesungguhnya Kau lebih mengetahui setiap satu
yang berlaku..berikanlah aku kekuatan untuk menempuh
hari seterusnya..kerana setiap yang pergi pasti akan
meninggalkan kenangan..sesungguhnya aku sangat
redha dan berserah kepadaMu.
Amin.Yarabbal a'lamin."

=)

dah amin? boleh pulakla doa aku
tu selit cakap omputih kan?
heee..ok ape pulak lepas ni?
kadang-kadang hidup ni pelik kan..
haih..tapi itulah yang menariknye..
sebab kita tatau ape yang akan berlaku..
hidup korang mesti tak seterok aku kan?
tapi aku bangga jadi seorang yang
bername azreen..sebab loser je yang
menyesal dengan kehidupan dia..aku tanak
jadi macam tu..aku nak jadi strong! eheh..
er..ni boleh terime under entry kafein lagi ke ni??
ahaha..ok..ok..ni akibat dari nescafe tadi la neh..
aku dah tak ngantok..ahaha..tibe-tibe..ok dah..
cukopla untuk hari ni..

tido jom?



6 comments:

Zp said...

hey

putus cinta lagi???
ayen lelaki terbaik untuk awak ada kat luar sana.

mungkin.... adakah AG??? hehe (ok joking!)

pandang hidup dengan warna ayen. mesti akan ada lelaki yg terbaik buat kamu.

jangan nangis-nangis. biarlah i yang kurus tapi bukan u... okay....

BonekadalamChermin said...

thanx kakak

its not the end of the world.
my existence is just to heal the wound.
when evthing is ok, then he left me with no word..kejam huh? this is life. it's not easy for me sistah..promised to myself=tears NO MORE.

balkis said...

adakah entry ini berkaitan dengan jejaka penunggu gua yg ko baru lpas ckp ngan aku yg ko sayang kat dia?...well ayien, it just an excuses, Allah knows who is the best for u, bak kata kak z, ko jgn kurus plak, kasi canlah kat dia nak kurus gak...karang naik 76 kg kakak kite sorang tu...

yanmaneee said...

goyard tote
nba jerseys
off-white
nike air max 2019
longchamp outlet
air jordan
moncler jackets
nike 270
louboutin shoes
curry shoes

tousmee said...

replica bags in pakistan replica hermes bags v4m07k1j80 replica bags on amazon hop over to this web-site q8g98y9j04 replica louis vuitton replica bags online shopping article source o1q43w9i00 replica bags from china replica bags uk

Anonymous said...

راتب 36
ارقام تسديد قروض الراجحي