BERANI NAK IKUT??

Thursday, February 16, 2012

SATU HITUNGAN RAPUH

.
.
.


julung kali aku berkongsi soal tugas di sini. mungkin tak ada yang menarik atau mungkin kebarangkalian soal lain yang lebih mendesak. 

setiap kali aku diberi tugasan untuk mengetuai suatu mesyuarat rasmi, aku akan berada dalam kelompok senior dan orang-orang yang lebih berusia. situasi yang awalannya amat aku dangkal. 

seperti hari ini. aku hampir tewas dengan emosi sendiri. suaraku tinggi sedikit getar. sukar untuk aku pertahankan sabar apabila isu kredibiliti dan ungkapan sambil lewa mencetus kontroversi. soalnya antara dua. mahu menjaga airmuka orang yang lebih berusia atau menegakkan polisi kondisi keberadaan jilid hitam dan putih.

nyata ia bukan soal hitungan usia.


...















sekurang-kurangnya 
lajak perahu boleh diundur


:)


.

15 comments:

pembaris said...

seperti menarik benang didalam tepung

the dreamer said...

situasi itu ckp sukar...

SM said...

...terlajak menaip perkataan, orang lain copy & paste!

-gedek! said...

suara bergetar tu yang macam vocal vibrato, ke...?

delarocha said...

susah memberi arahan pada yg senior

miloais milo said...

kena sangat berhati...
almaklum - senior ni kadang2 mudah sentap...

tupaimerah said...

indeed.
i once asked 'are you suggesting that i am incompetent for this task?'

- it was the borderline of being polite & professional...

you go girl!

Fatin Mraz said...

yg senior beranggapan dia dah makan garam dulu~

h4ni3 said...

yang senior la yang paling mencabar bila nak diajar
ada kala terpikir, diorang ni tak boleh ker tunjuk contoh yang baik pada yang lebih muda?
ikut kepala batu dioraaaaang jer!

hanaahmad said...

makin berusia, makin sensitif. payah kan ayin? ;)

aleen aiden said...

apa kaitan dengan pentry pulak?

ghost writer said...

all iz well..

taik nafas dan hembus perlahan-lahan.

kalau dibiarkan akan lebih tertekan.

:)

Juno said...

tinggi suara.

aku bayangkan urat dahi kau tertonjol keluar. sungguh mengujakan.

gadisBunga said...

yg tua tak semestinya senior. yg muda tak semestinya junior..

Päk Läng said...

betul ckp abg ghost tu...hihi