BERANI NAK IKUT??

Friday, February 1, 2013

GULA-GULA GETAH


.

.

.


sedikit gula-gula buat santapan bersama. betullah orang kata adat suami isteri ni kalau tak gaduh memang tak sah. sedangkan lidah lagi tergigit kan. dugaan tu datang tak kira dari mana hala-nya. kadang elok je suami isteri takda isu, bertiup pula angin kus-kus tolong kuis-kuis. tolong carikan isu. tolong semarakkan api. syaitan menangis sewaktu kita diijab  kabul. tapi dia tak akan putus asa untuk kembali ketawa riang ria. *tarian beruang*

kan? perkara yang paling buatkan aku gembira to the max ialah sewaktu dugaan berjaya diharungi. yes!! terima kasih kau-kau yang tolong carikan isu. rajin sangat uols. terharu mak. haha.

...

kalau cerita kat nenek, nenek mesti kata, eleh, itu baru sikittttttttttt. nenek dulu sepatu pun pernah melayang depan panggung wayang. hahaha. deng!  kan kan kan? 

hmmm... sesekali aku up entri sedikit emosi. biasa lah. perempuannnnnn.



p/s: haaa kau orang yang belum kawin, bakal kawin semua. mental kena modified baik punya! bikin tembok besi. tau tau tau. okay. peace yo!






.

20 comments:

Rapunzeel Cikilolo said...

Semoga bhgia smpai akhir hayat..

the malay male said...

level kesabaran kena dipertingkatkan :-)

azieazah said...

Kata orang 5 tahun pertama tu kalu berjaya dilepasi, kira kuat dah. Pastu mencecah 10 tahun, jika berjaya diharungi lagi, memang tambah kuat.

Kemudian selepas 19 tahun, kira kebal!

Daddy Ziyyad said...

baru saya tahu syaitan pandai buat tarian beruang! hahaha

kamu tunggu saat ada anak nanti...lagi besar ujiannya...hihihih

ctpayong said...

sebab tu orang-orang tua selalu cakap, perkahwinan itu sebahagian dari ujian Tuhan.

kadang-kadang tak hujan tak ribut terus petir...kan kan kan

betullah sabar itu sebahagian iman.

nur emilya said...

Semoga bahagia hingga hujung nyawa.

Hm, kesabaran tu memang penting dlm perkahwinan :)

pemuzik jalanan said...

Kalau sedih makan kak, terapi ;p

Nah, doa saya selalu untuk awak-awak semua. Moga berbahagia sampai akhir usia.

Päk Läng said...

untung laki bini...sweet couple

semoga terus-terusan bahagia! :)

in sya Allah

Asyiqin Haulisah said...

sabar kak, dugaan tu. *tarik nafas, hembus, tarik hembus.

Amalina said...

yeah perlu kuat!!mekasay ingatkan..

hanaahmad said...

kak ayin, kalau tak gaduh pun tak seronok juga sebenarnya kan. dari situ boleh belajar apa yang tak patut. moga kak ayin dan ophan bahagia selalu. :D

pembaris said...

adik perempuan saya cakap,kalau kawen dengan kita suka..itu impian.kalau kawen dengan orang kita tak sangka..itu jodoh..

ghost writer said...

tapi letih kalau asyik bergaduh pada benda yang remeh.

Juno said...

Ah susahlah camni. Aku jenis sikit sikit nangis.

Aku dapat bayangkan,

"You, I balik lambat 5 minit. Nak singgah 7E "

" Okay. *nangis* "

saifudin abu izzudin said...

nice day :)
Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan,
pergilah ke tempat-tempat kamu inginkan,
Jadilah seperti yang kamu inginkan,
karena kamu hanya memiliki satu kehidupan
dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal
yang ingin kamu lakukan

http://www.nolimitadventure.com/

saifudin abu izzudin said...

nice day :)
Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan,
pergilah ke tempat-tempat kamu inginkan,
Jadilah seperti yang kamu inginkan,
karena kamu hanya memiliki satu kehidupan
dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal
yang ingin kamu lakukan

http://www.nolimitadventure.com/

Bob Merley said...

You got married? Wow! congrats!

Felly Sophia said...

Happy anniversary buat Kak Ayin dan abg Ghost!

Anda berdua sangat manis, tahu? Hiks.

si ngokngek said...

kata orang jadi perempuan harus kental dalam segala aspek.mboi

happy anniversary,weewit

EZAN IDMA said...

yeay nak kawen yeay haha