BERANI NAK IKUT??

Tuesday, July 6, 2010

DRAMA YANG REALITI [episod akhir]


huh..AKHIRNYA!! haha.,bukan senang nak amek mood untuk nak sambung cerita misteri ini tahu.macam-macam hal dah yang berlaku in between!ok, secara ringkasnya kereta aku kena calar tanpa sebab dan grille umah aku kena kopak..waw! LU NAK APA SEBENARNYA BAI? LU CERITA SAMA GUA..stress wey!!kita tak carik pasal dengan orang, orang carik hal dengan kita.sabar..sabar..ini ujian.hmm..TAPI KERETA KENA CALAR GUA MEMANG TABOLEH SABAR LA WEIIII!!APA SALAH GUA??? 


huh.emosi.emosi.wah entry ni banyak pulak la yer iklannye..biasela.dah lama x update,macam ni la gaya penulisannya.,gaya kak melah.eh tetibe..ok dah.jom sambung cerita yang dah basi ini.nak tau tanak? nak tau tanak? =D


selepas aku menerima text tersebut, aku mengambil masa yang agak lama juga untuk berfikir.,nak balas ke x, nak balas ke x..kalau tak balas,nanti aku konfem taboleh tido.kalaula betol ada sesuatu yang buruk telah berlaku kepada kawan aku, akula manusia yang paling ralat nanti! huh..bismillahhirrahmanirrahim.,dengan niat dan rasa ingin menolong, aku pun balas : kawan saya yang mana? tapi kenapa saya? tak ada ke kawan-kawan dia yang lain? perghhh...bertubi-tubi soalan aku.tidak lama selepas itu, dia menjawab:



saya pun taktau dia kat mana.saya dekat aswara sekarang.

huh?kawan yang awak cakap pasal mangkuk tingkat??hahaha.aku tau sangatla sape orangnya.tapi kenapa henfon dia pecah?mungkin cicir..yer, aku nak sedapkan hati..aku yakin dia tercicir.lalu aku pun tanya lagi: kat mana awak jumpa henfon dia?pukul berapa?

motif soalan?sebab last sekali dia text aku ialah pada pukul 6 petang.dia suh aku pi tengok pementasan penilaian akhir student aswara. text aku dibalas: saya jumpa depan jkr dekat2 aswara juga. jam 8-9 malam macam tu.saya mesej awak sebab awak la orang last yang dia text. hmmm..sah!betolla member aku tu.member lama.17 tahun x penah jumpa.,tupun berjejak kaseh difesbuk.ngeh!

lalu aku pun x fikir panjang.aku terus kol mamat ni.ajak dia jumpa..dia tanya kat mana?dia suruh aku pi aswara.ceh..macamla aku tau aswara kat mana kan?hahaha.dem!last2 kesepakatan diambil dengan berjanji jumpa kat utm jalan semarak..aku berani jumpa situ sebab ada guard.aku pun siap2 ala kadar.baju pun x tukar lagi.baru balek dari outstation la katakan..dipendekkan cerita yang dah panjang ni,aku sampai je utm terus pegi jumpa guard, aku pun cerita lebeh kurang bla..bla..bla..saya x kenal orang ni.kalau apa2 mintak encik jadi saksi yer..begitulah ayat aku.waw..macam misi hape je kan?tapi siyes, berdebar jugakla..dalam 10 minet camtu mamat tu pun sampai dengan motor.aku mintak dia bagi henfon yang dah barai tu kat depan guard,means dalam kawasan utm..dia pun park depan guard terus bagi henfon tu kat aku..wah.memang dah hancur.dah xde casing bagai.tinggal badan besi,keypad dan bateri tapi dah taboleh on dah..aku pun pantas mengucapkan terima kaseh kat mamat ni lalu amek henfon tu.er, korang sanggup ke nak bace lagi ni? ke nak to be continue??hahaha..kalau sambung, lagi sebulan la aku update! =D

sambung jela eh.bila aku balek, aku terus online, mengharapkan mamat sengal ni ada la muncul kat CHAT ONLINE fesbuk..fuh! ADA!! aku terus menaip: eh, mana henfon u? dia pun selambe reply: tah.tau2 takde.ni bukan 1st time fon i hilang. mak aii.sukehati dia je kan?kita bukan main lagi risau2..dia rileks je.ceh! nyesal!!aku pun cerite kat dia pasal henfon dia yang dah barai bagai..dan malam tu jugak aku pi jumpa dia hantar fon!drama swasta sungguh kan?17 tahun x penah jumpa since sekolah rendah, ditakdirkan berjumpa dengan cara macam ni..hehe..lawak pun ada.,ha..cerite tidak berakhir di situ..ngah!apa kesudahannya mamat yang jumpe henfon itu?waw.. *winkwink*

keesokannya, mamat tu text aku tanya pasal dah bagi ke belom henfon kawan aku tu..dan soalan seterusnya ialah: berapa umur awak? hahaha.nama x tanya, terus tanya umur la kan.kau dah kenape?tapi sebab dia ni berhati baik kan..[wey plislah ada ke lagi orang yang jumpe henfon barai pegi kutip dan hantar?]aku pun layanla dia borak kejap..huhu.sila la bace text2 ini.hahaha.


apa nama awak?

aku pun jawab.



hahaha.nak berkenalan? ;)eh ke situ la pulak kan? ngeh! 
asl pls.gheeee~

sekianlah dulu cerita saya.drama yang realiti ini.suke kew?? kesah satu malam yang menjadi episod kepada kesah-kesah seterusnya.eheh?NO NO NO..kesah ni sampai di sini saje.,mamat ni macam agak psikik sket sebab dia mendakwa diberi kelebihan untuk meramal serba sedikit nasib orang..sebab tu konfiden je dia cakap aku KUAT CEMBURU kan?huh..mana ada~~kesah ni dimatikan oleh aku sendiri dengan satu soalan yang terus buat dia diam sampai hari ini.soalan aku ialah: kalau awak boleh ramal, kenape awak nak kena tanya sapa punya henfon yang pecah ni?sapa nama saya?berapa umur saya?kan?kan? ;P tau x kenape aku bagi ayat ni?sebab dia text kat aku: awak tu jaga kesihatan tau.awak tu satu hari nanti sakit. wah.dah macam bomoh.aku percaya, ajal maut jodoh pertemuan, kat tangan Allah bukan kat tangan bapak. takpelah kalau aku ditakdirkan sakit, tapi bukan dengan percaya kata-kata dia. SETUJU TAK?? ;)

tapi kalau kereta gua tiba-tiba kena calar tanpa sebab, MEMANG GUA BARAN LA BAI!! eh. tak habeh lagi emosi? dah. 

jom blah~

*panjang dowh entry ni.x bleh blah la kan!






5 comments:

Hujan said...

wah....entry menarik..muahahaha...die hensem x?

Anonymous said...

huahahahaha.... entertaining... mcm baca novel la plak... :p

p/s -> pickup line mamat tu mmg takleh blah.. :p

BonekadalamChermin said...

;p

huj@n: boleyla. ada mata, ada idung.ngeh!

anonymous: kan? sedaya boleh.xpe.itu effort!

Ahmad Hamzah said...

wahhh boleh buat filem pendek ni, boleh lawan 2 alam

Anonymous said...

bape
yeezy boost 350
supreme hoodie
off-white
jordan 1 off white