BERANI NAK IKUT??

Wednesday, July 27, 2011

DUNIA MAKCIK FATIMOH

.
.


.

perasaan yang tidak menahan membuatkan aku laju saja meredah pintu tersebut. pintu yang ditampal simbol bayang wanita memakai skirt. dalam kalut sempat aku melirik makcik berbaju kurung yang sedang duduk di tepi dinding. 

selesai urusan aku keluar setelah membetulkan sedikit selendang yang ala-ala di hadapan cermin. makcik berbaju kurung masih di situ. 

' tunggu siapa makcik? '

aku menyapa. makcik menoleh melihat aku berdiri di situ. dia senyum.

' tak tunggu siapa-siapa. makcik jaga toilet ni nak '

peh. macamana pulak aku boleh tak perasan. pantas aku keluarkan syiling 30sen. bayar. makcik ni pulak selamba tak mintak aku duit masa aku masuk tadi. masalahnya masa aku keluar pun dia selamba juga. 

' tunggu siapa nak? '

giliran makcik bertanya. sambil tangan pantas menarik kerusi plastik. mempelawa aku duduk.



' tunggu kawan makcik '

aku jawab sambil perlahan duduk. makcik pandang aku. senyum lagi.

' anak ni nama siapa? '

ah. dah mula. dah mula. sesi bual bicara. belum sempat aku jawab, makcik sambung lagi.

' budak-budak sekarang ni makcik tengok dah mula macam-macam. dari kecik sampai besar mak bapak bagi makan dengan duit kerajaan. bila dah besar nak lawan kerajaan. bersih konon '

wah. senafas. takda ruang aku nak mencelah. makcik bercakap sambil tangan meraba sesuatu dalam beg tangan.

' cuba kau tengok makcik lahir tahun berapa? '

makcik tanya sambil hulur kad pengenalan dia kat aku.





bersambung...



.
.
.




terima kaseh yang tak terhingga atas pemberian ini
semoga murahlah rezeki pemberinya iaitu inchek BUJAL 




:)




jom? 




 

40 comments:

ghost writer said...

kalau lar aku tersilap macam tuh..konpem,kalau aku masuk berbaju di badan,masa kuar nanti baju aku jadi mask,balut kat muka dan kuar pun ala-ala ninja sesat.haha

Klara Naimm, said...

pesen sambung-sambung ni yang aku nak hangin ni. hang p mana lama tak update wei.

BonekadalamChermin said...

GHOST,

agak comel disitu.

ha ha.

BonekadalamChermin said...

KLARA,

cerita panjang sgt
makcik naik syeikh tamau benti cakap!


:P

gedek! said...

Bersambong la pulak.....

Bila ni...? Hado...!

pembaris said...

tenang saja makcik tu

miloais said...

uols ni comel banget lah
makcik tu berkenan nak buat menantu barangkali
ekekekeke

gadisBunga said...

ni kat kelantan ka kat sini?

Anisa Hang Tuah said...

bersih konon.

macik yg rock.

akak.

ke mana menghilang?

:|

bujal X said...

hai bonbon!

*botol lawa~

keh keh~~

Azira Mohamad said...

xsabar nk tunggu episode seterusnya..
eceh..mcm tgk drama stanza cinta je..
keh keh keh..

Chik Att said...

rancangan wawancara ... kaaa seekerrr..

MasZuber said...

ehehehhe,

makcik salah fakta tue..bukan duit kerajaan, tp duit dari hasil cukai pendapatan rakyat, duit dr penat lelah mak bapak keja siang malam ;)

rATu kEBaYA said...

nasib baik ingat nak bertanya.. takut tak halal nanti.. hehehe

Abang Jonni said...

makcik tu kan... aku rasakan....


aku sambung komen aku pada entri akan datang...

sekian terima kasih...


harharharhar..

Asrul "iLham" Sany said...

datang melawat setelah lamo benar nak dtg sini

;-)p

aleen aiden said...

arghh!sorang lagi.pinjam botol air!hu3

cikceriacorner said...

eheheh..la bersambung ke...

miss nina said...

selamba je makcik tu
penuh sopan santun gitu


adess..sambung ?

aloy_paradoks said...

kalau senang2 lawat lah mak cik tu..

BonekadalamChermin said...

UNCLE,

tulis tulis tetiba ngantuk


:P

BonekadalamChermin said...

PEMBARIS,

heran jugak pasepa dia tak mintak pun duit

BonekadalamChermin said...

MILOAIS,

ahaha
tunggu sambungan
tunggu!

BonekadalamChermin said...

GB,

ni kat s alam
lepas JWOL!

BonekadalamChermin said...

NIS,

makcik tu kewl banget!

...

ada
ada

cuma masa mencemburui

BonekadalamChermin said...

BUJAL,

hai firdaus!

terima kaseh ya!!


:D

BonekadalamChermin said...

K AZIRA,

hahaha
cerita ni biasa-biasa saja
ini cerita rakyat


:)

BonekadalamChermin said...

CHIK ATT,

haha
makcik takda member nak borak


:)

BonekadalamChermin said...

MAS ZUBER,

biasala
orang zaman dulu-dulu


:D

BonekadalamChermin said...

RATU KEBAYA,

itula pasal
tapi makcik x mintak pulak duitnya



:)

BonekadalamChermin said...

ABANG JONNI,

ah kau ni
komen pun nak to be continue ke??




!

BonekadalamChermin said...

ASRUL,

terima kaseh sudi berkunjung


:)

BonekadalamChermin said...

ALEEN,

aku x pecaya nak pinjamkan kau


HA HA

BonekadalamChermin said...

CIKCERIA,

bior debor sikit

:)

BonekadalamChermin said...

MISS NINA,

makcik ni memang selamba mamba
tunggu sambungan yer


SABOR

:p

BonekadalamChermin said...

ALOY,

insyaAllah


:)

The Dreamer said...

adoila..bile nak sambung neh.. :)

skandaLdariLangit said...

klo ska xdela tegor tbe2. kurang ramah mungkin =="

BonekadalamChermin said...

THE DREAMER,

hehe. malam ni insyaAllah.

:)

BonekadalamChermin said...

SKA,

reward your curiosity

haha. macam pelik kenapa makcik tu dok lepak situ sambil menung.