BERANI NAK IKUT??

Friday, December 9, 2011

SESUATU DALAM SESUATU

.
.
.





hidup ni tak perlu nak serius sangat tapi jangan pernah ambil mudah. dalam perjalanan, kita dah tau dah. pasti ada tawa. ada sendu. ada kecewa. ada gusar. ada marah. apa yang perlu ialah bertenang. tarik nafas. dalam dalam. lepas. fuh.

hey. belajarlah ketawa selepas duka. pelangi kan pasti ada selepas hujan. itu bukan janji aku. itu janji Tuhan. percaya itu. semat dalam hati. senyumlah. hidup pasti lebih manis. kan kawan?



...

berfikiran positif boleh jadikan kamu
awet muda!

jom?




:)




.

42 comments:

bujal X said...

aku muda sokmo~~

gedek! said...

uncle 'Budak yang tua'

(kamu hebat)

gadisBunga said...

inspirational. kamu menulisnya tepat pada ketika saya benar2 memerlukannya.

thanks.

:)

Asrul "iLham" Sany said...

gua menten jambu :D

najwa aminah abas said...

kau tipu, aku sentiase positif, tapi aku nampak tua, yang mengorat aku semua suami orang. :(

Rahimah Ramlan said...

main hey..hey ye..i like..


i banyak belajar jadi positive person sejak duduk sorang2 kat negara orang nih.....sbb tu ramai bgtau, umo x sesuai dgn muke...ecehhhh!

cikceriacorner said...

emm betul tu..berfikiran positif..awet muda..heheh

hanaahmad said...

psssttt...senyuman itu penyembuh segala kedut tahu? hehe. mari kita bersenyum-senyum. ;)

The Dreamer said...

bila dah semakin tua nih...cepat je rasa sejuk bila hot..makin tua makin byk garam kot, nasib lah tekanan darah ok lagi...hehe

Fatin Mraz said...

let's jom!
positif.positif..

=}

nub said...

aku budak sentiasa. ontahlahh

Juno said...

terima kasih untuk peringatan ini.

kalau tak, mungkin aku lupa macam mana nak senyum.

ghost writer said...

seperti kata Eistein : hidup ini umpama rel keretapi dalam eksperiman relativitinya.maka pengalaman demi pengalaman yang terhumban ke dalam hidup kita umpama cahaya2 yang tersempat memasuki ruang setiap gerabak.relativitinya,sejauh mana dan sebanyak mana kita mampu mengambil pelajaran dari setiap pengalaman itu.

setiap orang dari kita akan melalui semua emosi sebegitu,tapi tak semua mampu mengaplikasikannya dalam hidup kita.

pembaris said...

hidup tak perlu serius tapi kena ambik berat

aleen aiden said...

ececeh!

konde said...

hidup itu pilihan :)

Info Event For Blogger: Percuma Samsung Galaxy Ace & RM1000, it's very easy to get, let's come and get it --> http://www.streetdirectory.com.my/streetdirectorymalaysia/

maCy said...

terima kasih sayang. saya memang perlukan ini :)

kakchik@ella said...

mcm kena dgn entry KC hari ini.

Bella Bell said...

ok. gua senyum sekarang. hehe.




^^

KHRLHSYM said...

positif aku sudah lama hilang. Dulunya aku isi positif aku di dalam botol kaca. secara positifnya aku baling ia ke arah lautan paling dalam di dunia dengan harapan ia timbul.

dan sekarang positif itu tenggelam dalam dasar lautan yang paling dalam.

eiyzniey said...

Think positif...mindset tu pntng...
So. Senyum..xperlu kata apa2.
Hehe

BonekadalamChermin said...

BUJAL,

awak stylo mcm k-pop!

BonekadalamChermin said...

UNCLE,

mana ada. uncle sangat kewl!

BonekadalamChermin said...

GADISBUNGA,

ya kan?
aku juga perlukan ini


:)

BonekadalamChermin said...

ASRUL,

gua agak dah!

BonekadalamChermin said...

NAJWA,

itu bukan sebab nampak tua
itu sebab kau matang! ahah!

BonekadalamChermin said...

RAHIMAH,

i dah jumpa u in person

U MEMANG AWET MUDA DAN CANTIK!


:D

BonekadalamChermin said...

CIKCERIA,

kan? bagus!

BonekadalamChermin said...

HANA,

hanya kedut
bukan demam tahu?


hahaha

BonekadalamChermin said...

THEDREAMER,

setuju!

makin cepat nak temper ye dak?
faktor usia tu. kihkih.

BonekadalamChermin said...

FATIN,

jom!

BonekadalamChermin said...

NUB,

kau ranggi.


eceh!

BonekadalamChermin said...

JUNO,

kau budak nakal
jarang senyum kan?


haha!

BonekadalamChermin said...

GHOST,

kalau aku
cukuplah andai gerabak yg aku inap
terisi sedikit cahaya



:)

BonekadalamChermin said...

PEMBARIS,

yep. very true!

BonekadalamChermin said...

ALEEN,

ah. diam!

BonekadalamChermin said...

KONDE,

hidup itu kita yg tentukan kiri atau kanan. takdirnya serah pada Tuhan.

BonekadalamChermin said...

MACY,

sama-sama darling!

aku juga sangat memerlukan ini
jadi nulis buat ingatan diri


:)

BonekadalamChermin said...

KAKCHIK,

ya. sy ada baca.
tapi sy lambat sgt reply ni


entri k chik dah bersusun dah!


;D

BonekadalamChermin said...

BELLA,

bagus!

:)

BonekadalamChermin said...

KHRLHSYM,

dengan positifnya aku mau bilang
botol kaca itu akan timbul




yakin!

BonekadalamChermin said...

EIYZNIEY,


yeehaaa!

tunggu apa lagi?

mari :)