BERANI NAK IKUT??

Thursday, December 31, 2009

2 RIBU 10



akhirnya berakhir sudah 2009..tahun yg aku sifatkan sbg tahun yg
sarat dgn ujian2 dan juge dugaan2 yg tidak disangka dlm idup aku..
huh..kalau dh namenye ujian tu mestila tidak disangke kan..
kalau buat ujian bertulis ke exam ke ape ke mestila kite
taktau ape soalan dia kan..ha.mcm tu la rasenye..tapi,
dugaan2 tu sgtlah bertubi2..rase mcm kalau lam boxing tu
aku dh tahap punchbag la kan..dush..dush..asek kena jela..
tapi setiap yg berlaku tu adela hikmahnye kan..even kite rase mcm,
haish..kenapekah nasib selalu tak baik neh??mengapekah?apekah?
sampai ade yg ckp aku ni loser la kan..kalo dh asek gagal..gagal..gagal..
perghhh..selambe je drg ckp aku loser kan..ape aku gagal tu ade kacau
hidup diorang ke?mane de~~aku gagal sbb aku yg degil..salah diri sendiri.
buat pe nk point finger kat org kan?org dh ckp x pyh tp aku nk juge cube..
sbb aku susah nk pecaye org..bile dh terkena tu ha padanlah muka..
hauhauhau..jika begitu tidak mengapelah..kegagalan kan selalu
mengajar kite menjadi org yg sentiasa beringat..ececece..

*itu ayat nk sedapkan hati sendiri sebenarnye*

aku pecaye setiap ketentuan Allah tidak ada yg cepat,
dan juge tidak ada yg lambat..jadi kena selalu doa mintak
petunjuk dari Dia kan..oleh itu setiap yg berlaku tu aku sgt2
redha dan mengambil iktibar atas sume..so tak bolehla nk ckp
gile x best 2009!!walaupon nk je jerit camtu..huhuhuhu...sume yg berlaku,
keta eksiden dua kali dalam selang mase 5 bulan,keta yg masok wkshop
tanpa henti,keta yg tetibe mampos tepi jln tgh2 mlm..perghhh...wah..wah..
sumenye pasal keta yg byk sbnrnye..yg buat serabot nk byr wkshop..

keja?hmm..keja x byk yg best pon..kalo graf tu sgt mendatar..plain+bored..
thats why aku benti sbb smpai tahap rase x iklas nk pi keja..kenape?
kan ke best keje opis besor,benefit byk,bonus dpt,gaji..hm..bleh tahan..
kenape aku blah?sbb xde SELF-SATISFACTION..itu yg sebenar..
gaji is always jadi perkara kedua..aku benti pun after 2thn bersabar..
lamela jugak tu..org kata,dh smpai masa la angkat kaki..kan?=)))

stadi?stadi pun mcm biasa..bljr utk nk dptkan part 2..xdela nk aim
jadi best student ke ape..dh mmg tgh practise pun kat firm kan..
dh name part time..kls sabtu ahad..keja isnin jumaat..byk ke mase nk
pulun kaw2..so aku mmg target lulus je..
supaya mental x berape nk stress..
Alhamdulillah..
setakat ni xdela yg result mcm haram pun kan..
tp nk dpt 4 flat tu mimpi la bai..cuma yg kdg2 problem nk byr yuran la..
sbb aku self-sponsored..kuakan duit epf je la keje..tu pun akaun kedua..
kdg2 x cukup..biaselah tu..byk mane je pun akaun kedua kan..
aku dh nekad xmo mintak duit mak ayah..nk byr sendiri..degil tu..

love+life?takde pe yg menarik kecuali aku
slalu jumpe dgn org yg salah kot..
oop oop..chopp..bukan bukan..aku yg salah jumpe drg..drg baik2 ok..
*put the blame on me* xmo salahkan sesape..malas!gheeeee~ =)))

so,overall 2009 sgt plain dan mendatar..nk ckp x achieve pape,aku nye
stadi still in progress la kan..mungkin belom lagi la utk mendpt ape2..
dgn kedatangan 2010 ni..aku harap tahun ni lebih baik
dari tahun yg sebelumnya..semuanya baru bg aku this year..
insyaAllah masalah keta yg slalu buat aku
down tu akan pergi..aku dh tukar tempat kerja..harap2 dpt memberi
khidmat dgn iklas dan dgn hati yg senang..stadi pun harap sume
bleh lulus..dan tahun ni aku berdoa dijumpekan dgn org itu..
mudah mudahan dgn involvement dlm dunia fotografi dan editing
ni bleh bantu utk side income..so blehla aku cover2 byr yuran stadi..
kalau korang nk tau gaji aku kat opis baru lg sikit dr opis dulu bg..
haha..ni la gamble namenye..tp aku yakin..aku kan slalu have faith?

hmm..azam tahun baru?mmg aku xde spesifik azam pun..ngaaaa~
aku rase apa yg aku doa,itulah azam yg aku nk capai sebenarnye..
sbb yg lain2 tu seperti nk beli ape ke,nk rajin bace quran ke ape ke,
itu sume dh termasok dlm rezeki dan amal ibadat kan?gheeee~
jadi,marilah kite same2 berdoa utk hidup yg lebih baik ok?
dimurahkan rezeki,dipanjangkan umur,sentiasa berada dlm jagaan Allah.
semua org pun nk berjaya dlm apa yg dia buat kan?
sama2 kita usahakan dan berdoa mendapat apa yg kita nak ok.
amin.

=)))