BERANI NAK IKUT??

Thursday, March 17, 2011

BIASANYA TAK MACAM TU?

.
.
.


rabu malam tu lepas isyak, aku pasang niat. lepas tu aku buat rutin harian macam biasa. gosok baju kerja. main fesbuk. ym. ehem. ehem. baca blog. ah. macam biasa lah. baca novel cinta. ok. tu tipu. tido. pun macam biasa. tah pukul berapa pagi tah. macam biasa jugak. susah nak lelap sekarang ni. macam biasa.


esoknya macam biasa. pagi pagi pegi beli kuih. kuih pertama yang aku usha ialah kuih keria. macam biasa. kalau takda, karipap dengan popia pun dah kira ok. hmm. macam biasa.


tengahari lunch. makan apa yang patut. buat kerja. tunggu 6.30 petang. pi pasar malam depan opis. usha abang jual ikan. harhar. macam biasa jugak. beli nasik kerabu. sate sikit. balik umah.


rilek rilek. mandi. solat. makan. masa cuci tangan kat sinki. tiba tiba rasa macam de ja vu. ya rabbi... baru teringat. eh? bukan ke malam tadi aku niat nak puasa?? 






arrrggghhh!!!









...


i need a break!

harhar




jom pi main dengan anak sedara wiken ni!
yeay!!!

p/s: tu mak aku kat belakang tu
dan budak comel ni dah nak masuk setahun
hmmmm.....


jom? 



:)


.



46 comments:

The Dreamer said...

nge he he..don't we all?
takpe, insyaAllah isnin depan ada lagi..

Anisa Hang Tuah said...

kak,jom puase minggu depan ni..
hiks

bujal X said...

lenkali pasang alaram kat hensen ye bonbon~~

Daddy Ziyyad said...

takpa..niat suci murni tu dah ada..

dah dapat pahalanya..

Rahimah Ramlan said...

ish3..berangan dia nih..tu lah, eksited nak jpe abg ikan lagi kan dah lupe sumer..

me dah berjaya puasa 4-hari minggu ni..huhu..nx wk sambung lagi..


duduk merantau ni kena pandai ikat perut...(ye lah sgt, fakta sbnr : berat dah naik 6kg!! OMG!)

Cik Ina minat Do do Cheng said...

mak ko maintain cun.first time nampak mak ko.tak pelah ayen senin depan kan ada.

pembaris said...

cokkeria mak saya..nombor satu..

cikceriacorner said...

heheheh..

bonbon..kamu lupe ek..

xpela..kite pon next week nak puasa..

mak kamu ayu..bdk kecik tu comel la,,ehhehe

gedek! said...

Tak pernah...

uncle nak makan tak pernah basoh tangan...

p/s: mak kamu mesti ramai peminat semasa usia remajanya....

Hantu Kak Limah said...

saje nak komen yg lain...main ngn anak sedare best..tp kalau main ngn anak sendiri lg bestttt....
mungkin ini satu montivasi....
hahahhahahhahha.......

aleen aiden said...

usha abg jual ikan 2 pun dah biasa jugak?kah3.xcomel lgsung mengusha d halayak ramai!

Abang Jonni said...

tu la... byk mkn semut.... kan asyik lupa je...


harharharhar...

MasZuber said...

ayen, muke ko memang fotostat muke mak ko...

so much a like!!!!!!!

Semarak Api said...

haha..pngisian ujg mggu kite sm la..bmain dgn ank sedare.haha..luar biase!

poyaty said...

kahkahakah, meh pose sesama ari ni :)

DeLancrettLurpak said...

kalau saya, lain lak ceritanya...



sebab ingatkan nak diet, sekali dah melantak 3 pinggan nasik, hehehehe..

JuAn NaSir said...

best kot men ngan anak sedara kan?? x sabor nk ada sorg...akak aku cepat la beranakkkk!!!! hahaha

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

lupakan..teruskan puasa walupun dah makan satu pinggan

aleen aiden said...

neno neno neno!!!

DrSinga said...

kalau terlupa .. tak apa kan??!!
(ayat fevret masa kecik2 masa bulan posa..)

Dark Half said...

cam tak biasaaaa...kan?
aku suka popia tapi tak suka usha abg jual ikan

nasikputeh said...

aku da komen tadi pastu hilang lak..
shit betoi..

Bro Framestone said...

he...23x

amalkan selepas nie lagi ek

BonekadalamChermin said...

THE DREAMER,

i think so

huhuhu



.

BonekadalamChermin said...

NIS,

adeh

jom!!!!

p/s: kan best kalau bley bebuka sama ye dak?


:)

BonekadalamChermin said...

BUJAL,

selalunya kalau pasang alarm
alarm bunyik sy off balek!!

hahaha


.

BonekadalamChermin said...

DADDY,

tapi tulaaa

haruslah dah malam baru ingat?
kenapa tak lupa terusssss!!


hahaha


.

BonekadalamChermin said...

RAHIMAH,

chop
chop

abg jual ikan tu kiutttttt!

harharhar

samela kitaaa
berat dah naik juge niii!!


.

BonekadalamChermin said...

akak CIK INA MDDC,


mak saye kiut orgnye..
tengokla anak dia pun kiut


kahkahkah,

:D


sampai hari ni tak puasa2 lagi
semangat je lebeh!

.

BonekadalamChermin said...

PEMBARIS,

oh my!

cokkeria is my all-time favourite!!!


(meleleh ayaq liuq)

hahahaha


.

BonekadalamChermin said...

CIK CERIA,

sejak sejak usia dah banyak ni
memang ketagih untuk sentiasa lupa!

hahaha

ehem ehem
jangan puji mak sy depan dia
nanti hari hari dia suh kem salam awak!

:D

.

BonekadalamChermin said...

uncle GEDEK!,

hahaha
wah uncle!
makan pakai sudu garpu yer??

style ni..style!

:D

mak cakap , 'abah ja yg tergilakan mak..'

hahaha

.

BonekadalamChermin said...

HANTU KAK LIMAH,

huhuhu

makan dalam niiiiii..

:D

biar lambat
asal selamat

itu kerja Allah
kita kena sentiasa doa
mudah mudahan....amin!

hihi


.

BonekadalamChermin said...

ALEEN,

kau taktau
aku kalau usha dia
konfem di sebalik gerai pakcik jual buah

ahak ahak

kalau dia toleh
dan dan aku buat buat pilih buah!

amacam?

terel tak? terel tak?

kahkahkah


.

BonekadalamChermin said...

ABANG JONNI,

ah kau ni!

aku syak aku ni manis sgt ah..
sebab tu semut suka aku ye dak?


hahaha


kau ni sapa?

adeh..sori ye,

LUPA!


:D

.

BonekadalamChermin said...

MASZUBER,

alamak??

ye ke??

aiyoooooo!!!

tapi mak aku mata besar ah
mata aku sepet...

abah aku cakap
dia amek aku kat umah pelarian mongolia..

bleh mcm tu?


:D


.

BonekadalamChermin said...

SEMARAK API,

ha ha ha

best kan?
best kan?

yeeehaaa!!

tapi aku kalau main dgn anak sedare
nanti mak dia tempik,

WEYYY PASEPA HANG LAGI OVER NI??

ha ha ha

yeay!!


.

BonekadalamChermin said...

POYATY,

oh awak yg chomel

tertangguh lagi niat murni saya
asek kerja kerja kerja je
dan badan sangat letih

huhuhu


harap harap next week bleh start!

jommmmmmmmmm!!!!


:D


.

BonekadalamChermin said...

DE (well, macam biase ah?),

hahaha

itu pun antara sebab nak puasa jugak!

1. nak diet (kononnya)
2. nak jimat (konon-kononnya)

tapi sekali berbuka
haih...geleng kepala


MACAM SEBULAN TAK MAKAN!!

kahkah


.

BonekadalamChermin said...

JUAN,

peh
boleh main request request ke??

hahaha

TERBAIKKK!!

ok meh aku sapot

OI KAKAK!
CEPAT AH BAGI ANAK SEDARE!!


:D


.

BonekadalamChermin said...

BRUTALSOLO,

hahaha

kamu jangan nak kua fatwa baru
ini dah malam tahu?

nak puase ape malam malam?

:D


pis!


.

BonekadalamChermin said...

ALEEN,

kau dah kenapa??

hahaha


kalau agak nak register tanjung rambutan
takyah panggil ambulans

meh aku pi anta meh!


:D


.

BonekadalamChermin said...

Dr SINGA,

hahaha

kiut je!

tapi ini lupa paling tak ble blah la!

er,

ada ubat x nak bagi senang ingat dokter?

huhuhu


.

BonekadalamChermin said...

DARKHALF,

hahaha

cis!

luar biasa lah!
apa plak macam tak biasa...

hmmm...
bagus ah kau tak suka usha abg jual ikan

weyyy
mana boleh usha dia!!
aku punya..aku punya!

pi la usha akak jual murtabak!!


:D



.

BonekadalamChermin said...

NASIK PUTEH,

kau ni saja nak buat undi rosak ke apa??

hahahaha

adeh..deh

len kali copy dulu
kalau hilang bley paste balek

(aku selalu buat tuuuu)

:D


.

BonekadalamChermin said...

BRO,

cis!

hahaha

tak mau ah!
penyakit lupa ni kadang kadang haunted tau!

BAHAYA


:(


.