BERANI NAK IKUT??

Wednesday, March 16, 2011

CAKAP YANG TERPERANGKAP

.
.
.



semalam. teringat kat mak. dail. tut..tut.....tut...tuttt.....




mak : helo. ha, ada apa?


aku : eceh! saja nak kol.


mak : awat duit tak cukup ka?


aku : harhar, adeh. nak tanya ni. mak pakai facial apa la ni?


mak : natasha. awatnya? dah nak abih dah pun. takdak kesan apa pun mak pakai. ingat nak tukaq pakai yang lain pulak la.


aku : haaaaaaa! sebab tula arin kol ni. nak tanya, mak nak try safi rania dak? arin nak beli ni. ingat nak beli kat mak 1 set.


mak : ok. mak nak. berapa ringgit 1 set? mahai dak?


aku : takpala. tak mahai sangat. i belanja la u.


mak : ooo..nak belanja i ka? birthday u pun i tak bagi hadiah lagi.


aku : tak payahla hadiah. dah tua kot. kakaka.


mak : ok. kalau macam tu kira tolak hutang u kat i la noooo.


aku : (gulp!)




aiseh...!








.


p/s: selalunya orang yang berhutang memang tak ingat
tapi orang yang dihutang tu sudah semestinya ingat
yela..duit dia ye dak? kakaka
adehs...kantoi


...



telefon ini klasik bukan?

aku memang peminat barang barang antik
sapa ada lagi telefon  ni kat umah?

best gila kan?
paling best tang nak dail nombor 0

har har har


jom?


.

60 comments:

Anisa Hang Tuah said...

hee.mak akak sempoi la
:)

kak.nis suke tipon klasik mcm tu.
tp susah nak dpt skrg ni..

alien said...

hehehe
i pun nak jugak

gadisBunga™ said...

gulp. tak tertelan jugak ayo lior aku kalau dok kat tempat ko. huhuhu~

barang antik. flea market amcorp mall jom! ada banyak mamats jugak! huhuhu~

Carnation said...

aku ada sorang kawan. tetiap malam b4 tido mesti dia ingatkan apa yang di hutang haritu. besoknya terus bayar. pantas baq hang.

pembaris said...

jangan jual mahal...kalau mak saya hulur duit saya ambik.tapi lepas tu bank in balik ke dia.kira macam duit gaji hantar ke kampung jugak kan...

al-lavendari said...

memang u ber i dan u ke dengan mak u ?

Dr K said...

~hahaha..kantoi on da spot

~ tepon klasik tu bleh pakai lagi no?? memang jenuh nak pusing nombor 0 kan..

h4ni3 said...

kat rumah saya ada yg lebih antik drp talipon tu. nanti saya ambik gambo.. hihihi

Marhaenonymous said...

perkataan hutang tu boleh buat manusia macam aku trauma..hehe

Anonymous said...

fuh,sportingnya bercakap dengan mak.

Cempaka R.Minta said...

hi
kirim salam sama umi

Cik Ina Do Do Cheng said...

Beli makcik satu set loreal. awat mak ko pakai natasha tak berkesan, mesti celoi pakai tu. Natasha mahal tau. penting hutang ko langsai.khe khe

Nostalgia, teringat plak masa guna telefon tu.masa tu duk asrama, tel mak suruh datang hantar bedak yardley. bedak tu dah susah jumpa.

cikceriacorner said...

heheh..

kelakau la mak bonbon..

sporting..hehehhe..

eppy besday bonbon..hehe

norh said...

telepon tu ada tapi dah tak boleh guna...

uncle gedek said...

Telefon tu siap ada logo JT lagi...

rare!

Anonymous said...

pakai safi rania?
hehehehe..sama lah kita..
tu yg org dok kata umo cam baru 26 thn wluponn dah nak masuk 13 thn nih...hahahahahahaha! (perasan sungguh lah)




p/s : safi rania kat brunei mahal..tlg post 1 box, plss ^^

DeLancrettLurpak said...

tapi ada jenis orang yg kita panggil aje si C. Si C hutang kat si A. Tapi kawan si A iaitu si B, berhutang pulak dengan si C.

Bila si A tuntut hutangnya pada si C. si C kata "aku bayaq banyak ni ja la no, sebab bestfren hang si B tu hutang kat aku RM50. Aku dah tolak siap-siap hutang si B pada aku"..

wadehey boleh pindah-pindah hutang?

miloaiskurangmanis said...

nok... belikan untuk iols jugak ye...
hehehehe

sempoi - ber i-u ngan mak ni...
cuba pakai anakanda - bonda plak

hiks

Chereta Chenta said...

erk..kita sama la..sejak sambung belajar ni duit slalu x cukup...slalu jugak ler hujung2 bulan tu mintak duit tambahan ngan mama....opssss

Hantu Kak Limah said...

mak aku sentiase ingat hutang aku yg berbilion kat die..walaupun aku dah cube bagi die lupe....hahahahha...
tipon tu,aku ade...tp
yg mainan punyer...hahhahahha....

MasZuber said...

hohoooooo

aku ade beb tepon macam tue kat umah.

dulu budak2 yg mak aku jaga dok main tepon tue la..hempas2 konfem takde efek

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

oh mak.. mak i kat sini

bias® said...

telefn tuh buat hempuk kepala gua tuh best jugak raser nyer?

nasikputeh said...

ahahaha...

eh.

tadi lu tepon mak lu pakai tepon tu ke yen?

mcm best plak buat enfon.
vintage gittew. aha.

Hidayati Farhan said...

hahahaha

mak slalu igt hutang anak wehh

anak slalu x igt ade hutang mak ek? igt halal. kehkeh

miss nina said...

hehehe..mak sebut je tapi takde beria-ia kan?

phone klasiko di amo..mana lagi nak jumpa

Semarak Api said...

hahaha! terbaekkkkk makcik!

monalea said...

sempoi mak u.mcm mak le jugak dulu,hehehe

Bro Framestone said...

eh hutang mu dengan bro kira halal la ek...

hutang ape...??

kan betul tue.. mesti kamu dah lupa kan... seperti mana yang kamu statekan dalam entry nie

BonekadalamChermin said...

NIS,

ya
mak sy memang sempoi
kalau dia dah start sinikal

LAGIIIIII SEMPOIIIII!

kahkah,

...

best kan tipon ni?
lagi best kalau dapat tipon tembaga tu!

.

BonekadalamChermin said...

ALIEN,

nak apa sebenanye?


ce kabo
ce kabo



:D


.

BonekadalamChermin said...

GADISBUNGA,

kakaka

biasela manja manja mak-anak
sambil menyelam minum air katanya


:D


flea market?? weeeeeeee~*
i heard bleh sewa stall there?

JOM!!!

p/s: mamats? erk...!

.

BonekadalamChermin said...

SIXSEPTEMBER,

uiiiiiiii
baguih gila kawan hang tuuuu


er,

aku saspek
aku saspek


ni betoi ka kawan niii??

BOIPREN KOTTTT??

harharhar,


.

BonekadalamChermin said...

PEMBARIS,

mana bley main aci sembunyi!

kira cantik on paper je la ni??

hahaha

baguih dok ada


:D


.

BonekadalamChermin said...

tuan AL-LAVENDARI,

hihi

kalau dah start bergurau
memang macam tu lah
ber i-u..

nak-nak kalau mak dah mula kua ayat sakastik!

konfem..!

' u make my blood go upstairs la mak'

ha ha ha

BonekadalamChermin said...

DADDY,

bukan sekali dua dah kantoi
BANYAK KALIIIIIII

tapi still tak ingat2 jugak!

dasarrrrr

hahaha


.

BonekadalamChermin said...

Dr HANIE,

haaaaa

best
best
best

cepat amek gambo!!

nak tengok
nak tengok
nak tengok

:D

BonekadalamChermin said...

PENA MARHAEN,

hahaha

sama la kita

sekarang ni saya trauma
bila dengar









PTPTN!!!!



argh!!!


.

BonekadalamChermin said...

MATAHARI,



mak sy terbaekkkk la!

p/s: itu bab-bab yg dia sporting la..bab-bab yg tak sporting pun banyakkkkk!

harharhar,

.

BonekadalamChermin said...

CEMPAKA,

hai awak

:)

insyaAllah akan disampaikan

salam juga buat bondanya ya!


.

BonekadalamChermin said...

akak CIK INA MDDC,

ahaks
mak sy memang PENCUBA TEGAR
suma dia nak try

rajin gilaaa!!!

adeh kak
bedak yardley tu lagila nostalgia!!!


:D

BonekadalamChermin said...

CIK CERIA,

itula pasal

kalau dah berhimpun suma mak abah adek adek..
memang GAMAT!!!

kau kenakan aku
aku sindir kau

hahaha

anyway

THANK U FOR THE WISH!!


:)

BonekadalamChermin said...

NORH,

kalau jumpa yg maseh boleh guna
memang paling RARE dan sgt KEWL!!



ye yeah!

eh tetiba..

hahaha


.

BonekadalamChermin said...

UNCLE GEDEK!,

oh uncle
ur macpro memang tajam!

(ke mata uncle sebenanya?)

nampak sajeeee!!!

yes! logo JT tu terbaekkk!!

p/s: komen uncle menang award!
(komen paling best hari ini)

:D

BonekadalamChermin said...

cik RAHIMAH,

hahaha
dah nama usia meningkat ni kan
haruslah cari produk tanak bagi kedut appear dgn beraninya...


:D

p/s: kamu sentiasa kelihatan MUDA REMAJA! seriyes...ikhlas ni.

hihi,


.

BonekadalamChermin said...

DE(ah..malas nak tulis pjg2),

hahaha
ni hutang AUTO-TRANSFER ke ape?


CIS!


berani sungguh berbuat demikian
masa nak pinjam mesti ayat power kan?

p/s: sy pulak, mak yg offer...sumpah sy tanak sebenanye!

hahahaha,

BonekadalamChermin said...

MILOAIS,

hahaha
kadang kadang je
dan bergantung kepada topik juge

kalau cerita pasal gosip tu
selalu jugakla ber i-u



:D

p/s: last-last mak pi beli sendiri. dia ckp, 'tunggu u beli, LAMBAT!'


.

BonekadalamChermin said...

CHERETA CHENTA,


ahaks
itula pasal

kadang kadang kalau konon baik hati nak belanja mak ke apa

nanti mak cakap balek

TAK PAYAHLA...
NANTI U TAK CUKUP, U MINTAK DUIT I JUGAK..

kahkah,

cis!!


.

BonekadalamChermin said...

HANTU KAK LIMAH,

hahaha
ajar sket cemana nak bagi mak lupa!

:D

konfem tak dapek punyelah!

adeh
tipon mainan MANA ACIIIII!!!


.

BonekadalamChermin said...

MASTURA,

seriyes kau ade tipon ni??


arghh!!


suka
suka
suka


:D


benda benda zaman dulu
memang tahan lama dan gagah!!

.

BonekadalamChermin said...

BRUTALSOLO,

aik?

sibuk ah

napa mak u kat sini pulak?

...

HA HA HA


.

BonekadalamChermin said...

BIAS,

kalau nak hempuk kepala lu
tak perlu tunggu telepon ni kot?







.

BonekadalamChermin said...

NASIK PUTEH,

komen kau
kalau tak rase nak tampo
memang tak sah ah!


kakakaka

vintage laaaaa
baru kewl!!!

:D


.

BonekadalamChermin said...

POYATY,

yessszzzaaa!!!

itulah ayat yang kita cari

INGATKAN HALAL!


hahahah

i like
i like




:D

BonekadalamChermin said...

MISSNINA,

ak ah
biaselah mak-mak ni kan

saje nak usik

harharhar

KLASIKO DI AMO <---- kiut ah ayat ni!!

BonekadalamChermin said...

SEMARAK API,

cis!!

apsal sokong mak aku pulak??


hahahaha


mak aku memang best ah!

THE BEST MOM IN THE WORLD!

ecececece


.

BonekadalamChermin said...

MONALEA,

ye..itulah dia!

sempoiiiiii

hmmm...tapi kalau dia bebel

lagilaaaa SEMPOIIIII!!!

hahaha

dah nama mak kan?
kenala bebel kat anak anak

baru la makkkk!

eh semangat pulak nk komen

bai!


.

BonekadalamChermin said...

BRO,

hahaha

nice try!!



hmmmmm,
tapi tak berjaye
cuba lagi ye?






.

yanmaneee said...

balenciaga
bape
golden goose
golden goose shoes
golden goose
yeezy boost 350
curry 6 shoes
supreme new york
longchamp
yeezy shoes

Unknown said...

discover here dolabuy hermes check over here dior dolabuy Our site replica dolabuy