BERANI NAK IKUT??

Thursday, February 10, 2011

PEDIH ASAP COLOK



.
.
.


malam tahun baru cina. ah seng buat majlis makan makan. ahmad bin haji saleh, rakan lepak happy hour turut dijemput. macam biasa. ahmad hadir. hanya dengan tshirt polo putih. dan jeans. rantai emas megah di leher. tebal. tanda taiko. begitulah.


' ahmad. mari sini. lu kena rasa ni. special dish '

' aik? apa ni? '


tanya ahmad sambil menguis sajian dengan chopstick.


' lu rasa dulu. baru komen. bukan hari hari gua mampu jamu ni '

' lu cakap dulu apa ni seng? gua tak makan babi '

' aiyaa. manyak alim la lu ini hari. apa pasai? lu mabuk sama sama gua. lu sapu semua amoi. mat saleh, jepun, cina. judi sama sama. itu bulan puasa lu lagi makan kat kedai gua. itik gantung lu makan. babi tak makan? '


ahmad diam. perlahan peluh mengalir. dalam dingin penyaman udara.


' YAM SENG!! '


gelas diangkat tinggi. 



...





berani jawab??


kehkeh



lama aku tak apdet
kasi seriyes sikitla ini jam
sama sama la kita fikir
















dalam hidup ni jangan ghairah nak warna warni sangat
kalau hitam dan putih pun taktahu nak beza

eh?




.


33 comments:

pembaris said...

kalau kedai makan tepi masjid boleh kot.

BonekadalamChermin said...

_PEMBARIS |

haha
serupa la kalau makan babi sembelih.


:P


.

al-lavendari said...

dalam hidup ni jangan ghairah nak warna warni sangat
kalau hitam dan putih pun taktahu nak beza

eh?

mendalam maknanya .. kepada mereka yang mahu dan boleh berfikir.

BonekadalamChermin said...

_AL LAVENDARI |

tak ramai yang rajin nak fikir
sekarang suma shortcut saja


:)



.

aleen aiden said...

huik,kesah benar ke ni weh?ngeri!

BonekadalamChermin said...

_ALEEN |

banyak dah berlaku
yang makan katak bagai suma ada

babi ja tak makan
babi haram


kehkeh


.

Anisa Hang Tuah said...

wahahaha.terkena lah
benda dosa tu semua buat
takkan babi pun tak bole makan

real life!

akak,nis suke lukisan2 kat tepi tu..
akak sgt kreatif
(:

Anisa Hang Tuah said...

wahahaha.terkena lah
benda dosa tu semua buat
takkan babi pun tak bole makan

real life!

akak,nis suke lukisan2 kat tepi tu..
akak sgt kreatif
(:

gedek! said...

Ada orang yang ucapkan Alhamdulillah ketika sendawa selepas minum arak...

Nampak sangat Alhamdulillah tu di sebut sebagai tradition je....

Berani Jawab??

BonekadalamChermin said...

_NIS |

aik?
banyaknye komen?

hahaha


tengs!

blog awak pun kiut ape
tuan blog anak hang tuah tu

LAGI KIUT!


:)

.

Cik Ina minat Do do Cheng said...

banyak makcik jumpa orang islam cam tu, bab makan babi haram, tapi minum boleh plak. makcik pun tak tahu mana fatwa yang dorang ceduk.cam manalah agama lain nak respect ngan pendirian kita. nak salahkan sapa?makcik masih dalam kesamaran lagi.

BonekadalamChermin said...

_uncle GEDEK! |

nice one uncle
saya setuju!

susah nak cakap
orang orang macam ni

doakan yang baik baik saja


:)

.

BonekadalamChermin said...

_akak CIK INA |

tula kak
dunia akhir zaman ni
macam macam berlaku


sama la kita

saya juga masih belajar

sekarang ni
apa saja yang jadi amalan harian
dah diangkat menjadi fatwa baru


:(

.

Cik Ina minat Do do Cheng said...

cilok lukisan satu boleh, nak buat geli-geli tampal kat sidebar.

BonekadalamChermin said...

_akak CIK INA MDDC |

amek la akak!

hahaha




.

cik fiza said...

org skrg ramai yg pakai bedal je ape depan mata tak kira la makanan minuman perempuan dan sebagainya huhuhu

sy suka warna warni sbb kdg2 idup sy mcm hitam putih dan sgt plain huhu~~ cmne nk wat tu cik boneka??

bujal X said...

hari ni saya malas berfikir~haha~

gadisBunga said...

suka nak dgr jawapan orang yang batang hidungnya sendiri terkena betul dgn soalan macam ni.

agak-agak apa jawapan dia ek? heheh~

tupaimerah said...

semoga kita semua tidak tergolong dlm golongan sedemikian. amin.

BonekadalamChermin said...

_cik FIZA |

asalkan awak tahu bezakan
hitam dan puteh

pasti awak deserved untuk
berwarna warni


hihi


:)

.

BonekadalamChermin said...

_BUJAL |

hahaha
setiap hari pun kamu malas


p/s: cantik bungeeeeeeee!



:)

.

BonekadalamChermin said...

_GADISBUNGA |

pasti akan ada fatwa baru
paling tidak pun,

KOLOT LA KAU NI
KITA MUDA LAGI
TUA NANTI TAUBAT LA


eh?

.

BonekadalamChermin said...

_TUPAIMERAH |

setiap orang x sempurna
setiap orang pun buat silap

bagus kalau sedar awal

huhuhu



.

miloais said...

mabuk2 tu urban katanya...
makan babi haram - minum dan mabuk2 tak haram gamaknya....!

BonekadalamChermin said...

_MILOAIS |

tula yang heran
kenapela tanak makan babi?


saja nak tanya




:)

Daddy Ziyyad said...

Ironi kan..

Minum todi, tak solat, tak puasa--tak apa.

Tapi jangan bab makan babi..
Jangan bab pegang anjing...

BonekadalamChermin said...

_DADDY |

ada lagi

solat
puasa

tak tinggal

tapi

minum arak
zina

buat jugak

aik?

.

- GC - said...

mati kutu kena sound dgn ah seng.

BonekadalamChermin said...

_GC |

tu yang tanya tu

BERANI JAWAB?

huhu


.

BonekadalamChermin said...

_TUPAI MERAH |


amin.


*tertinggal.

miloais said...

DZ : memang le tak tinggal puasa - tapi berbuka puas angna jack daniels! bleh gitu???

urban nokkkk!

BonekadalamChermin said...

_MILO AIS |


hahaha

akak ni kelakar plis!


.

Anis said...

dalam hidup ni jangan ghairah nak warna warni sangat
kalau hitam dan putih pun taktahu nak beza

best ayat ni! :D