BERANI NAK IKUT??

Thursday, November 4, 2010

IMEJ MANGSA

.
.
.

kereta yang tersangkut...



kanak-kanak...apalah yang mereka tahu.
 


...inilah keadaannya di kawasan rumah aku
T_T'





*foto sumbangan rakan-rakan di fesbuk
.
.
.
.
.
.
.
aku dah ok dah
terima kaseh semua yang membaca
kena redha dengan dugaan ni
pasti akan ada hikmahnya

THINGS HAPPEN FOR A REASON


36 comments:

bujal X said...

biasa kalau jadi macamni dapat bantuan tunai tak?

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

jitra ka ni?

BonekadalamChermin said...

BUJAL X: kalau kereta memang rosak camtu jela. insurans x cover. bencana alam.

bantuan tunai memang tak ada. sedangkan makanan di pusat pemindahan pun tak ada. bayangkan.

luahfikiran said...

SALAM,
SIMPATI. BERSABAR DAN REDHA DENGAN APA YANG BERLAKU. HARAP KEADAAN BANJIR SEMAKIN BAIK. ADA HIKMAHNYA SEMUA INI

gadisBunga said...

besar sungguh ujian Allah kali ini...sabar ye..

bujal X said...

ceh~mana pergi semua NGO dengan jabatan2 yang berkaitan? takkan nak panggil bersamamu dengan karam singh walia baru berpusu bantuan datang?

Huj@n said...

wehh...rumah kau kena teruk ke wei?? famili okey?

Poyaty said...

awak, dugaan Allah. hari ni hari awak. esok2 mana tahu saya pula. sabar ye. harta benda boleh ganti. nyawa ta. jg diri dan keluarga sekali :D

BonekadalamChermin said...

GADISKAMPUNGSEPARABANDAR: ya. jitra la ni. dh jadi laut dh. huhu.

BonekadalamChermin said...

LUAHFIKIRAN: wsalam. ya. terima kaseh byk2. benda dah jadi. kena redha. T_T'

BonekadalamChermin said...

GADISBUNGA: terima kaseh ya. setiap dugaan pasti ada hikmahnya. '(

BonekadalamChermin said...

BUJAL X: kalau nak tau, pada tahun 2005, wakil-wakil rakyat hanya turun pdg di pusat pindahan banjir shj, dimana ada liputan tv.

siapa yg dtg melawat mangsa2 banjir di rumah?

haaa...org2 dari persatuan amitabha dan tok2 sami siam je yg dtg. siap tlg kutip sampah dan bg bantuan makanan. *malu kita dgn depa*

BonekadalamChermin said...

HUJAN: rumah aku, tu tengok gambar ke3. itulah dia. air 1.5m lebih kurang.

BonekadalamChermin said...

POYATY: terima kaseh byk2 yer. terharu dgn komen awak. T_T'

The Dreamer said...

kita ada jabatan2/agensi2 yg sepatutnya sentiasa ready utk di'ad-hoc'kan..tp stp kali ada bencana, citer sama jg, lembab..semoga keadaan cepat kembali pulih..

BonekadalamChermin said...

THEDREAMER: ya. aku setuju. ah kalau dikata nanti ada yg melatah. masa nk pancing undi, jalan yg rata pun nak diturap balek. adatlah.

patutnya bila jadi gini, dah xda dh kau undi aku ke apa. perikemanusiaan itu lebih penting. T_T'

MasZuber said...

dalam juga kan bah kali ini..

massive damage..

nasikputeh said...

....so worried....

pembaris said...

berenang kuak lentang sambil tengok langit.

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

salam
rahmat dalam ujian ...

BonekadalamChermin said...

MASZUBER: ya. kali ini lebih dahsyat. beribu-ribu mangsa telah dipindahkan. paling sedih, hospital tidak dapat beroperasi akibat ketiadaan air.

BonekadalamChermin said...

NASIKPUTEH: sangat bimbang. ada khabar angin mengatakan, thailand nak lepas air lagi. shit.

BonekadalamChermin said...

PEMBARIS: sambil nyanyi i believe i can fly. T_T'

BonekadalamChermin said...

BRUTALSOLO: wsalam. ya. redha dengan ujianNya. terima kaseh. banyak-banyak.

pembaris said...

baru melalui jitra tadi...

cik fiza said...

semoga semua mangsa banjir selamat.. harap2 terhindar dari penyakit bawaan air juga

miss nina said...

harapnya bantuan sampai ke tangan mangsa dengan selamat.
bersabar lah dengan sedikit ujian ni ye.

BonekadalamChermin said...

PEMBARIS: apesal tak datang tolong cuci umah i? hahaha

BonekadalamChermin said...

CIKFIZA: ye betol. itu yg paling ditakuti. terutama sekali budak2 kecik+org2 tua. T__T'

BonekadalamChermin said...

MISSNINA: terima kaseh yer. ini dugaan. T__T'

akubiomed said...

Banyak rumah ditengelami air. Kalau dah tahap macamni memang kena duduk pusat penempatan banjir. Kesian kat anak-anak kecil dan orang tuayang uzur

BonekadalamChermin said...

AKUBIOMED: ya. setuju tu. tambahan pula org tua yg bergantung kpd ubat atau mesin. simpati. T_T'

Yatre Hayati said...

kesian kat orang banjir. dulu tempat aku, kota tinggi pun penah banjir besar. nasib baik rumah aku tak kena banjir besar tu. tapi still risau ari-ari dok tengok tv sebb tyme tu belajar kat tmpat lain :(

BonekadalamChermin said...

YATRE HAYATI: kan? dok jauh ni memang risau. dengar mak lapar kat sana pun, hati kita kat sini dah sayu giler. huhu. T_T'

Jank said...

ok, sekarang hujan pun dah pergi

BonekadalamChermin said...

JANK: harap-harap ada pelangi.

:)