BERANI NAK IKUT??

Tuesday, March 2, 2010

SOMETIMES



there are times
when things didn't turn up
the way we expect it to be
when everything looks impossible
and we feel like giving up
but then sometimes
we just have to give it
another chance
another try
another hope
just one more time
take things a step at a time
do what works best for us
be hopeful as we embrace
each moment
keep on believing that
we can do it
look out for the positive light
to shine on us
most important thing is
to always have faith
we may just find that
what seems difficult
has just been made right!

--------------------------------------------------------

sometimes
Allah breaks our spirit to save our soul

sometimes
He breaks our heart to make us whole

sometimes
He allows pain so we can be stronger

sometimes
Allah sends us failure so we can be humble

sometimes
He allows illness so we can take better care of ourselves

and sometimes
Allah takes everything away from us
so we can learn the value of everything He gave us.


(^,-)v
p e a ce !!!

best en kalau jadik budak-budak balek?
takde masalah nak pikir..hepi je memanjang..
hmm..jeles..jeles..! gheeee~
tapi setiap dugaan dalam hidup tu kan tanda
Allah sayang kat kita? kenala kuat kan?
dugaan aku dalam hidup ni sangatlah banyak..
kadang-kadang rase tak mampu nak tanggung..
kadang-kadang nangis non-stop berhari-hari..
kadang-kadang rase macam tak adil je..
kadang-kadang sangat jeles tengok kawan-kawan hepi..
tapi setiap perjalanan hidup kita tak same kan?
jadi, janganlah bandingkan kisah hidup kita
dengan hidup orang lain..betol tak?
kadang-kadang inilah yang aku buat..
memujuk diri sendiri untuk lebih positif..
satu benda kita kena ingat..
kalau kita susah,
ada lagi yang sangat susah..
kalau kita ditimpa bencana,
ada lagi yang nasibnya lagiiiii tak baik..
kan?

'Allah tidak pernah zalim kecuali
manusia yang menzalimi diri sendiri'

hmm..dah boleh tido sekarang..

jom?




No comments: