BERANI NAK IKUT??

Monday, March 1, 2010

T_T"

hm..kadang-kadang bila kita rase sangat tersepit
dan sangat susah nak buat satu-satu keputusan,
cara yang paling membantu ialah istikharah kan? no doubt..
selain berserah, kita juga dikurniakan akal untuk berfikir..
ok fine..aku dapat offer keja best, station kat middle-east..
tak lame pon..setahun je kena berkampung kat sane..
gaji agak lumayan, transport+accomodation diberi complete..
kalau ikotkan chance of a life time, ape nak pikir lagi kan?
orang cakap..peluang tu tak datang dua kali..kan? hmm..
T E T A P I ...
ha..ada tetapinye ok..aku nye stadi pon tinggal setahun je
lagi nak abis..ini adalah saat-saat yang paling aku tunggu
sebenarnye..nak grad!!! bos cakap, 'ala..stadi u boleh tangguh'
aku tau tu..tapi bila flash back balek KENAPE aku sambong
stadi..dan macamane aku mengharung sesi-sesi interviu yang
menyakitkan hati..aku teros nekad nak abiskan stadi dulu..
walaupun budak-budak opis sangat encourage aku terime
offer tu..diorang cakap boleh kumpol duit banyak-banyak..
setahun je, tak lame...tapiiiiii...takpelah..aku tamau tamak..
yang mana dulu, didulukan lah..nak tau tak betapa susahnye
nak dapat keje kat firm akitek bile kite takde part 2??
aku penah resign dari satu firm ni, keja tak sampai 20 hari..
nak tau kenape? eh..emosi pulak en..asek tanye je nak tau
ke tak..eheh..(bile ingat balek memang rase nak marah)
sebab bile bos firm tu dapat tau yang aku takde part 2,
dengan kadar segera dia nak revise gaji aku..wah..wah..
dia turunkan gaji dekat rm900!! boleh bayangkan tak??
hinanya seorang graduate course architecture yang takde
part 2..damn it..padahal mase tu aku dah ade empat tahun
pengalaman keja..diskriminasi..lepas aku resign dari situ,
aku pun try pegi inteviu banyak tempat jugela..sangat gamble..
berbekalkan gaji 20 hari je..dengan takde keja..perghhh...
nangis! daripada enam firm, empat daripadanya mesti akan
tanya, u ada part 2? kalau takde, our firm tak boleh offer u post ni.
weh bai..kalau tak bleh offer, kau tak payah panggil aku inteviu
la..ataupun teros jela highlight..only candidates with part 2 will
be entertained..kan senang?? apesal? hina sangat ke kalau
takde part 2?? pi mai pun bukan bleh sain drawing pun lagi..
fresh grad yang ada part 2 tu sume boleh menjaminkan kualiti
keja yang bagos ke?? (serius..rasa sangat hina ok) lain la
kalau keja dengan kerajaan kan? part 1, part 2 ni sangat perlu
untuk tangga gaji..hm..aku ada seminggu untuk bagi jawapan
kat bos..kalau korang la kan kat tempat aku cemane??
nak terima offer tu, pegi sane for a year dan tangguhkan
stadi atau habiskan dulu stadi yang alang-alang tinggal
lagi setahun je lagi nak abis ni (sume sekali lima tahun ok)..
sebab kalau dah tangguh setahun..selalunye lah..nak start balek
tu sangatlah liat la kan..haish..hmm..any advise? plis..! T_T"
  
nak skittles?? eheh..tibe-tibe..
gheeeee~
 jiwa kacau!!!



3 comments:

mizzunderstood said...

ermm..dilema jugak nie..tapi aku rase ko abis kan je la study tu dulu.bak kate ko pun nti lambat nak abis part 2 nti kene hina lak kalau takde part 2 tu..rezki ada di mana2.ALLAH itu adil kan.myb itu bkn rezki ko lagi..n myb ALLAH nak bagi ko lebih lagi pas ni.mane tau kan..kirenye citer nye skang.."kite settlekan hutang2 lame kite dulu,baru buat hutang baru.."hehhe..

BonekadalamChermin said...

yep..!

lame aku pikir..it's like, lame kite usahakan
tanam sayor..nak tunggu dpt hasil tibe-tibe org offer ladang dia yg sayor gebu-gebu kan??wuwu..
aku dah tolak..lagipon byk bende nk kena setel kat mesia nih..ahaha..(aku kan budak bermasalah?)

yanmaneee said...

goyard tote
nba jerseys
off-white
nike air max 2019
longchamp outlet
air jordan
moncler jackets
nike 270
louboutin shoes
curry shoes