BERANI NAK IKUT??

Tuesday, December 28, 2010

KISAH AMRAN

.
.
.

Kelas mengaji di rumah ustazah fatimah meriah macam biasa.


' Alif fathah...a '

' Alif kasrah...i '

' Alif dhomah...u '

' a..i..u..'



Sayup-sayup kedengaran suara Amran mengaji mukaddam.
Kadang-kadang berselang suara kanak-kanak yang lain.
Paling jelas bila sampai,

' SADAQALLAH HAL'AZIMMMM...'


Amran tekun.

' Ba fathah...ba '

' Ba kasrah...bi '

' BA...BIIII!! '


piapppp!!!!

.
.
.

Sejak hari itu, dekat seminggu juga Amran tidur meniarap. 

Sekian cerita.


.




salam siaran dari tumpat
lunch hour daaa

:)

.

28 comments:

nasikputeh said...

haha. biadap.
cari nahas betul budak ni..

hahaha...

miss nina said...

hahahha..nakal nie!
kenangan masa ngaji2 dulu , beginilah suasananya :)

MasZuber said...

aku dulu,
alif date' Aa
ba date' Ba
ta date' ta

aa ba ta
:)

gadisBunga said...

aku pun baca macam tu. mak ajar.

tapi ustad ajar...baris di atas, baris di bawah, baris di depan. tapi kenapa depan rupe cenggitu? huhuhu

bujal X said...

ba wau nun dua (bon-bon)

Bro Framestone said...

1st time bro datang blog nie bro dah tergelak...

menarik... dah 3x bro bace, dh 3x bro gelak baru bro komen

LadyRye said...

ingat masa mengaji dulu..gila ketaq lutut bila tengok rotan haluih tokwan aku..

jangan jelesssssssss....screen aku 19inciiiiii.... lubang idung hang ada bulu-bulu pun aku buleh nampakkkkkkk!!!!!

cikceriacorner said...

ehehhe..ksian amran..kene penampau...heheh

FATIN MRAZ said...

HA A EK.. AKU PUN MCM gb N MAS..RR.. NAPER LAIN2 EK..

pembaris said...

kalau takada aktiviti kejar mengejar, Amran memang berani..

gedek! said...

Tumpat? The one in in Kelantan?

Daddy Ziyyad said...

hahaha...ba atas ba, ba bawah bi...

six.september =_= said...

aku dulu time mengaji memang asyik nak balik awal ja
kalau lambat, kena usik hantu dengan anak tok guru.cilake

Cik Ina minat Do do Cheng said...

cian ngan amran tak pasal-pasal kena babab.cikgu ngaji yang akak kenal memang tak pernah lari dari pegang rotan.

BonekadalamChermin said...

[nasikputeh]

amran memang cemtu
dia cakap dia budak urban

hahaha

BonekadalamChermin said...

[missnina]

those were the days.

r
i
n
d
u
!!

BonekadalamChermin said...

[maszuber]

hihi
macam chomel je!

dulu kalau ngaji
mesti macam takut-takut

BonekadalamChermin said...

[gadisbunga]

hahaha
takkan nak bace
baris remoih kot?

agak-agak la!

:P

BonekadalamChermin said...

[bujal]

hahaha
nice!!

be
wau
re
nge

UNTA!!

BonekadalamChermin said...

[bro]

THANKS YER SINGGAH SINI

hihi
kenangan masa budak-budak
memang banyak yang birat-birat

:P

BonekadalamChermin said...

[raina]

mengaji dulu-dulu
memang takut kena rotan
sebab tu kita pandai

hahaha

la ni
kalau sentuh sikit
I SEE YOU IN COURT

coih!

BonekadalamChermin said...

[cikceria]

amran kena bantai kat BONTOT la
sebab tu dia tido meniarap!

hihihi

BonekadalamChermin said...

[fatin]

sekarang ni lagi lain
suma dah pakai module dah

:)

BonekadalamChermin said...

[pembaris]

berani kerana salah ka?

haha

BonekadalamChermin said...

[unclegedek!]

yesss
the one in kelate!

nasik kerabu is the best!

:)

BonekadalamChermin said...

[daddy]

ba depan bu..

boooooooo~~~

hahahaha

BonekadalamChermin said...

[sixseptember]

anak tok guru tu minat kau
pecayela cakap aku

dulu aku memang lumba-lumba
nak balek awal
tengok MAERO ATTACK!

hahaha

BonekadalamChermin said...

[akak cik ina]

dulu
suma garang dan tegas
tapi
suma budak ok ja

kan?

huhu~