BERANI NAK IKUT??

Monday, December 27, 2010

SEDIKIT PETUA


.
.
.

aku dah nak outstation ni
flight malam ni tau
terpanggil dengan soalan LUAH FIKIRAN
meh la nak share sedikit pengetahuan

pasal minum ais,

sekarang,
bayangkan tekak dan usus perut kita
macam sinki kat dapur
makin hari lemak-lemak
hasil cuci sisa-sisa berminyak tu
akan membentuk satu lapisan 
yang makin hari makin tebal
lama-lama sinki akan tersumbat
penyelesaian kepada masalah ini
kita siram air panas
ataupun beli asid
untuk setelkan masalah tersumbat tadi

ok dapat?

macam tu juga sistem badan kita
bila kita minum ais
lemak-lemak yang kita makan
akan terus membeku
dan membentuk satu lapisan
yang lama-lama akan jadi
lemak tepu dan sukar untuk diuraikan

maka

haruslah korang berbelanja sakan
nak kena beli jusmate 5 la pulak
hahahaha

lagi satu,
tubuh badan manusia normal
hanya boleh membakar 1000kalori
dalam sehari

jadi

makanlah kurang dari 1000kalori sehari
untuk ngam-ngam ia dapat dibakar
maksudnya, tak sempatla dia jadi lemak

boleh?

ada soalan?

nak logout dah ni

tata!

:)

.

logout

.


9 comments:

bujal X said...

lalalalala..

saje nyemak.

bujal X said...

lalalalala..

saje nyemak.

LadyRye said...

awat yang duk up entry bab lemak2 badan neh? aku terasa tau! benci ah camni!

pembaris said...

tengah tunggu lemak2 jadi berketul enam kat perut..

MasZuber said...

take care bebeh..

Yunus Badawi said...

Tubuh saya boleh membakar dalam 700 kalori aje kot sbb tak cukup aktiviti fizikal. Skrg ni baru nak bersenam dgn konsisten huhuhu

Yunus Badawi said...

Awak pergi outstation ke mana tu? Nak ikut hahaha

Semarak Api said...

haha..bole imagine dgn contoh itu.sb umh bru je baiki paip tsumbt.byk lemak tepu.haih..tp air sjuk la feveret.cmno nihh..

nasikputeh said...

kalau da logout mane bole taip 'logout' lagi..


ngelat. haha..